Gazdaság

Szívvel, lélekkel, játékokkal

/ 2014.04.11., péntek 14:43 /

Számos, kiemelkedően sikeres játék forgalmazásával vált az egyik vezető magyar játékimportőrré a családi tulajdonban lévő Formatex Kft. „A termékfejlesztés és a kreativitás elsődleges fontosságú a játékiparban is. Egy olyan új játék forgalmazása, ami forradalmi újítást hoz kategóriájában, új perspektívát nyithat az egész cég előtt” – mondja az ügyvezető, Borhi János.

- Sok szülőnek okoz fejtörést, hogy olyan játékot vásároljon, amely nem csak szórakoztatja, de fejleszti is a gyereket. Mi alapján érdemes dönteni?

- Óriási a kínálat, de ebben az esetben a „játékélmény" szempontjait emelném ki. A játék alapvető szerepet játszik gyermekeink fejlődésében. Úgy nevel, fejleszt, hogy közben szórakoztat. Ha órákig képes vele játszani a gyermek, az biztos, hogy jó játék, és ha közben még fejleszti is valamely képességet, például a térlátását, kézügyességét, akkor jól választottunk. Ilyen játékunk a Svájcban készülő mágneses építőjáték, a Geomag.


- Nem lehet minden játék ennyire összetett.

- Valóban nem. Előfordul, hogy egy végtelenül egyszerű ötletből hatalmas siker lesz. Ilyenkor az újszerűség csodája jelenti az értéket. Például az egyik első, igazán sikeres játékunk egy távirányítású autó volt, ami különböző pontokon behorpadt, összetört játék közben, ám varázslatosan, egy gombnyomásra helyreállt! Minden kisfiú rajongott érte!

- Azóta számtalan, más játékkal is sikerült felkerülniük az eladási listák élére.

- A Bakugan sikere minden képzeletet felülmúlt, de egyszerű, egyedülálló mágneses kialakításának köszönhetően évek óta hódít a Geomag is. Az elmúlt évtől kétségtelenül a Trash Pack nevű gyűjthető játék a befutó. Ez nemcsak vicces figurák kavalkádja, de a környezettudatos magatartásra nevelés egyik legszórakoztatóbb eszköze.

- A jó játékok kiválasztásától válik sikeressé egy játékforgalmazó?


- A szakmai hozzáértés és a kitartás a legfontosabb. A jó termék csak egy szükséges, de nem elégséges feltétele a sikernek. A márkaépítésben a Formatex évek óta kiemelkedő eredményeket tud felmutatni. Az elmúlt években forgalmazott néhány márkánk sikerével bebizonyítottuk, hogy magyar cég is képes olyan teljesítményre, amelyet korábban csak multinacionális hátterű vállalatoktól lehetett tapasztalni. Alapvetően azt a stratégiát szeretnénk folytatni, hogy tovább erősítjük az örökzöldnek ígérkező márkáinkat - mint például a japánban gyártott Sylvanian Families játékcsaládot -, és ezek mellé építünk évente több kategóriában is hype-jellegű, hirtelen felfutó, nagy sikerű játék brandeket, mint pl a Trash Pack. Az online vásárlás elterjedésével a webshop üzemeltetése is elengedhetetlen a sikerhez, nem kivétel ez alól a játékpiac sem.

- Mi várható az idei húsvéti szezonban?

-
Tavaly az egész március a Húsvét jegyében zajlott, idén még nem érezhető a forgalom erősödése. Mindenesetre úgy gondoljuk, hogy mind import, mind kiskereskedelmi oldalon meghaladjuk a tavalyi teljesítményünket, amelyben nagy szerepe van annak, hogy az elmúlt évben a Játéksziget üzlethálózat jelentős márkaépítő támogatást kapott. Ma már a vásárlók is ismerik a jó kiszolgálást, széles választékot és vonzó, változatos akciókat kínáló Játéksziget üzleteket.



Borhi János

1965-ben született Budapesten. Gyermekkorának egy részét Angliában töltötte, majd hazatérve a Külkereskedelmi Főiskolán szerzett diplomát. Első munkahelye a MODEX Konfekció Kereskedelmi Vállalatnál volt. 1995-ben feleségével alapította a Formatex Kft.-t.



Felépül a játéksziget

A Formatex Kft. 1995-ben egy Móricz Zsigmond körtéri modell szaküzletből indult. A kezdetben méretarányos modellek importálásával és nagykereskedelmével foglalkozó cég hamar a játék piac felé fordult, és több gyártó első hazai forgalmazójává vált. A Borhi János és felesége által irányított vállalkozás a jól megválasztott termékek és a következetesen visszaforgatott nyereség hatására gyorsan fejlődött. 2012 nyarán a Formatex átvette a Játéksziget bolthálózat üzemeltetését, így forgalmát tekintve Magyarország egyik legjelentősebb játékpiaci szereplőjévé vált. A cég ma 110 főt foglalkoztat, 2013-as árbevétele 3,6 milliárd forint volt.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. közleménye

Miután Borókai Gábor 2018. június 20-val lemondott a Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. ügyvezetéséről, a kft. ügyvezetői tisztségét 2018. augusztus 3-val Kovács Ildikó tölti be.

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Kft. (csődeljárás alatt) online felületén, a valasz.hu-n folyó tartalomszolgáltatás a mai nappal megszűnik.

A valasz.hu archívuma a továbbiakban is elérhető marad, az elektronikus Heti Válasz utolsó száma pedig a korábbi lapszámokkal együtt megvásárolható a Digitalstand.hu-n.

Budapest, 2018.08.03.

Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft.

Szeressük a szarkákat!

Mit jelent, ha nagyobb arányban jelennek meg szarkák a városban? Érdemes elgondolkodni rajta, mert amit a madarak jeleznek, az csak a jéghegy csúcsa. Akkor már elindult egy olyan folyamat, amit nehéz megállítani. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Az Özil-botrány utórezgései – focista a nagyhatalmi játszmában

Nem csitul a botrány Mesut Özil világbajnok labdarúgó körül. A harmadik generációs németországi török sportember rasszizmust kiáltott, és egy óvatlan lépése Recep Tayyip Erdoğan és Angela Merkel hatalmi küzdelmének részesévé tette. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Csapó Gábor: lehet, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik

Nemcsak a magyar férfivízilabda-válogatott barcelonai Európa-bajnoki nyolcadik helye sokkolta a hazai közvéleményt, de a játéka is. Az okokról Csapó Gábor olimpiai bajnok pólóssal beszélgettünk, aki nem zárta ki, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik. Nagyinterjúnk a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.