Gazdaság

„Új típusú partnerséget hoz a forradalom”

/ 2016.06.22., szerda 16:42 /

Létszükséglet, hogy egy modern vállalat lépést tudjon tartani a technológiai fejlődéssel, de nem elvárható, hogy házon belüli erőforrásokkal ezt a területet mélységében le is fedje – vallja Javorniczky Áron, az Invitel operatív vezérigazgató-helyettese.

– A közelmúltban tartották Párizsban az OECD gazdaságfejlesztési konferenciáját, melynek egyik témája az infokommunikáció fejlődése és az ennek nyomán beköszöntő negyedik ipari forradalom volt. Valóban ekkora hatással van ez a jelenség a világgazdaságra?

– Nem túlzás ipari forradalmat emlegetni, hiszen olyan átalakulás zajlik, amely nemcsak egy nemzetközi nagyvállalatot, hanem egy kisebb, helyi mezőgazdasági vállalkozást is érint, s alapvetően hat a társadalmunk egészére is. Befolyásolja például a kormányok szabályozási gyakorlatát vagy a mindennapi kapcsolattartást. A saját iparágunkra lefordítva; a távközlési és informatikai innováció, illetve ezen két terület egybeolvadása olyan szolgáltatásokat tesz lehetővé, melyek szinte minden ágazatban hatékonyabbá tehetik a cégek működését – amennyiben élnek velük.

– A fejlődés ugyanakkor kihívás is, hiszen aki nem képes lépést tartani, versenyhátrányba kerül.

– Feszített a tempó, aminek oka elsősorban az, hogy a vállalatok rendelkezésére álló szolgáltatások, technológiák soha nem látott iramban cserélődnek le és újulnak meg. Az infokommunikáció rendkívül összetetté vált; új szakterületek alakultak ki, s ezek csak komoly erőfeszítések árán sajátíthatók el mélységében és összefüggéseiben. Ha a korábbi ipari forradalmakat lineáris fejlődésként képzeljük el, akkor a mostani exponenciális ütemű. Az új helyzetben egyre fontosabb feladat hárul a szolgáltatókra, hiszen a cégek sokszor nem is tudják felmérni, milyen fejlesztések, megoldások segíthetnék őket.

– A megoldásoknak konkrét igényeket kell kielégíteniük, melyek legtöbbször az adott cég egyedi működéséből, iparági jellegzetességeiből fakadnak. Hogyan láthatja át a szolgáltató a megrendelő sajátosságait?

– Ma már mindennapos elvárás, hogy mi is aktívan vegyünk részt az igények, problémák feltárásában. Gyakran előfordul, hogy egy vállalati ügyfelünk mindössze az üzleti céljait fogalmazza meg, az ehhez szükséges fejlesztések, szolgáltatások kidolgozásában már jelentős szerepet szán nekünk. A jövőben valószínűleg ez a szakértői, konzultatív együttműködés válik jellemzővé, ezért egyre több erőforrást fordítunk partnereink működésének alaposabb megértésére.

– Iparági szakértőket foglalkoztatnak?

– Eddig is voltak egy-egy szektorra összpontosító munkatársaink, de a közeljövőben olyan nagyobb lépéseket teszünk, melyek révén még fókuszáltabban szolgálhatjuk ki az ügyfélcsoportok igényeit. Illetve az informatika gyors változása miatt kockázata lett a saját tulajdonú, házon belüli rendszereknek, ezért igyekszünk a költséghatékony, rugalmas, felhőalapú megoldások felé orientálni az ügyfeleket. Legyen a szolgáltató feladata, hogy az üzleti célokat lefordítsa az infokommunikáció nyelvére!

– Lehetséges minden esetben személyre szabott szolgáltatást biztosítani?

– Lehetséges lenne, van is rá sok példa a működésünkből, de ez nem minden esetben célszerű, hiszen szükségtelen a szolgáltatás minden részletét újra kidolgoznunk. Az esetek többségében már rendelkezésre álló elemekből és azok személyre szabásából jön létre az ügyfél számára legjobb megoldás. Így az igényekhez igazított informatikával komoly összegeket és időt lehet megtakarítani. Egy példa: az egyik jelentős hazai energiacég az ország különböző pontjain található erőműveit az online adatátvitelnek és a valós idejű adatfeldolgozásnak köszönhetően egyetlen „virtuális erőműben” egyesíti, mely így lényegesen hatékonyabban termel. Komoly hasznot hozhat tehát az újszerűen kialakított és megbízhatóan üzemeltetett informatikai rendszer, ezért érdemes azt szakértőkre bízni.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. közleménye

Miután Borókai Gábor 2018. június 20-val lemondott a Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. ügyvezetéséről, a kft. ügyvezetői tisztségét 2018. augusztus 3-val Kovács Ildikó tölti be.

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Kft. (csődeljárás alatt) online felületén, a valasz.hu-n folyó tartalomszolgáltatás a mai nappal megszűnik.

A valasz.hu archívuma a továbbiakban is elérhető marad, az elektronikus Heti Válasz utolsó száma pedig a korábbi lapszámokkal együtt megvásárolható a Digitalstand.hu-n.

Budapest, 2018.08.03.

Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft.

Szeressük a szarkákat!

Mit jelent, ha nagyobb arányban jelennek meg szarkák a városban? Érdemes elgondolkodni rajta, mert amit a madarak jeleznek, az csak a jéghegy csúcsa. Akkor már elindult egy olyan folyamat, amit nehéz megállítani. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Az Özil-botrány utórezgései – focista a nagyhatalmi játszmában

Nem csitul a botrány Mesut Özil világbajnok labdarúgó körül. A harmadik generációs németországi török sportember rasszizmust kiáltott, és egy óvatlan lépése Recep Tayyip Erdoğan és Angela Merkel hatalmi küzdelmének részesévé tette. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Csapó Gábor: lehet, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik

Nemcsak a magyar férfivízilabda-válogatott barcelonai Európa-bajnoki nyolcadik helye sokkolta a hazai közvéleményt, de a játéka is. Az okokról Csapó Gábor olimpiai bajnok pólóssal beszélgettünk, aki nem zárta ki, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik. Nagyinterjúnk a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.